Fronsrimpels, kraaienpootjes, ingevallen wangen; we krijgen het allemaal naarmate we ouder worden. Waar de één kraaienpootjes juist als charmant betitelt, gaat de ander het gevecht met de tijd aan. Ben jij goed in gekke bekken trekken en heb je een broertje dood aan rimpels? Goed nieuws, door gezichtsyoga kun je er in 5 maanden tijd tot 2 ½ jaar jonger uitzien. Tenminste, dat zeggen wetenschappers. Laten we eens kijken hoe dit werkt.

Gezichtsyoga als natuurlijke facelift

Tijdens het verouderingsproces verliest onze huid collageen, elastine en vetcellen. Hierdoor verliezen we volume in ons gezicht en worden rimpels steeds meer zichtbaar. Door het trainen van de gezichtsspieren met gezichtsyoga, krijgen we weer een voller gezicht. Je spieren worden steviger en de doorbloeding verbetert. De resultaten van gezichtsyoga zijn zeer positief. Een groep vrouwen, tussen de 40 tot 65 jaar, deden 20 weken lang mee aan een onderzoek naar gezichtsyoga. Na afloop, werden ze tot 2 ½ jaar jonger geschat dan hun werkelijke leeftijd. Dat belooft wat!

Verschillende soorten oefeningen

Naast het versterken van je gezichtsspieren, train je met gezichtsyoga ook je spieren om juist te ontspannen. Dit is met name handig om je bewust te worden van het moment waarop je je spieren aanspant. Denk maar eens na hoe vaak je fronst, je een beetje met je ogen knijpt of bijvoorbeeld je kaken aanspant. Er is voor elke spier in je gezicht wel een oefening. Probeer het zelf met deze oefeningen. Je kunt ze zo vaak per dag herhalen als je zelf wilt:

Gezichtsyoga tegen hangende oogleden:

Deze oefeningen voer je telkens 6 x uit, waarna je je ogen 10 seconden stijf dichtknijpt. Hierna ontspan je je ogen.

  1. Druk met je middelvinger zachtjes op de binnenste hoek van je wenkbrauwen en met je wijsvingers op de buitenste hoek.
  2. Trek de onderste oogleden omhoog terwijl je naar het plafond kijkt.

Gezichtsyoga voor je kaaklijn:

Deze oefeningen voer je steeds 10 x uit, waarbij je de laatste keer steeds 20 seconden aanspant.

  1. Maak een hele grote “O” met je mond en trek je bovenlip over je boventanden.
  2. Lach zo breed mogelijk, totdat je je kaakspieren voelt.
  3. Plaats je wijsvingers horizontaal onder je ogen, dit is de bovenkant van je kaakspieren. Druk je kaakspieren lichtjes naar beneden, waardoor ze ontspannen.

Gezichtsyoga tegen wallen:

Deze oefeningen bouw je langzaam op. Je start bijvoorbeeld met 5 x per dag en doet er dagelijks eentje extra.

  1. Sluit je ogen en trek met je duim-, wijs- en middelvinger, de huid onder je ogen naar beneden. Probeer je ogen gesloten te houden.
  2. Plaats je wijsvinger en middelvinger tegen de binnenzijde van je oogbol en druk zachtjes 5 tot 10 seconden. Tap daarna onder je ogen tot aan je wenkbrauwen.

Er zijn voor- en tegenstanders van de werking van gezichtsyoga. De tegenstanders beroepen zich met name op het feit dat 2 ½ jaar leeftijdsverschil bijna niet zichtbaar is. Wat je er ook van denkt, het kan in elk geval geen kwaad en je kunt het overal doen waar je maar wilt. Geef je eerder de voorkeur aan een beetje hulp van een deskundige voor je wallen, rimpels of verslapte huid? Boek dan een afspraak bij een schoonheidsspecialiste in je buurt die je kunt vinden via deze website.

Laat een Reactie achter